לילה באוקלהומה (רכיבה 16)

מסלול : דלהארט לגיאמון (אוקלהומה)    זמן רכיבה נטו : 5:35

מרחק : 116 קילומטר             מרחק מצטבר : 1,871 קילומטר

טיפוס : 77 מטר                     טיפוס מצטבר : 12,716 מטר

עוד יום של רכיבה מול הרוח, פחות מטורף מאתמול כי המרחק קצר יותר, המסלול היה במגמת ירידה והתחלקתי עם בוב בהובלה מול הרוח, עדיין לא קל, הניווט לעומת זאת היה הכי פשוט בעולם, בבוקר יצאנו מהחניה של המלון שמאלה לכביש, ו72 מייל אחרי כביש ישר כמו סרגל, פניה ימינה לחניה של המלון שלנים בו הלילה, היו  לנו ימים של רכיבה על כביש אחד, עדיין כשיצאנו בבוקר או כשהגענו לעיירת היעד היו כמה סיבובים עד למלון, היום חניה לחניה.

בבוקר כשיצאנו הרוח עוד הייתה סבירה והרכיבה התחילה סבבה, הנקודת עניין הראשונה הייתה פסל ענק של טקסאני עם אקדח סתם ככה באמצא הדרך, לפניו היה מערך סילו ענק, השטחים מסביב מגדלים מספוא לפרות וסוגי תבואה שונים למרות שבתקופה הזאת הכל כבר צהוב.

אחרי הפסל עוד עשרה מייל על לסאג היחיד היום, הרוח כבר התחזקה והרכיבה נהייתה קשה יותר, בוב ואני התחלפו בשבירת רוח כל 2 מייל, השוליים של הכביש ברובם היו רחבים והרוח אלכסונית, כך שהרוכב המוביל רוכב יותר בצד שמאל של השול והרוכב השני מאחוריו בצד הימני יותר של השול, כך שהגלגל הקידמי מקביל לגלגל האחורי של המוביל, ככה מקבל מקסימום חסימה של הרוח, בגלל שבטקסס אין שלטי מייל לצידי הדרך בוב היה אחראי על החילופים. הסאג היה בחניה של חנות נוחות עם מסעדת מזון מהיר, בפנים היה חם ומוגן מהרוח, לא רצינו כל כל לצאת להמשיך.

רכיבה של עוד 20 מייל אחרי הסאג הגענו לגבול עם אוקלהומה, על הגבול עיירה קטנה עם השם המקורי טקסאהומה, בגבול בין טקסס לאוקלהומה. אחרי העיירה הזו עברנו להחלפה כל מייל, עם הצהרה שאם גם זה יהיה קשה נעבור להחלפה כל חצי מייל.

לצד הכביש גם אתמול וגם היום יש מסילת רכבת של הרכבות הארוכות, היום עברה לידנו אחת כזאת, ארבעה קטרים מובילים אותה ובאמצע יש עוד 2 קטרים, בדקתי ברשת כתוב שהאורך שלהם מגיע לשני מייל, כשהיא עברה אותנו היו כמה דקות נחמדות כי היא קצת חסמה את הרוח. מחר נעזוב את אוקלהומה ונעבור לקנזס.

קפטן אמריקה בתמונה פה, זה דאג מג'ורג'יה, הוא אבא לילד עם צרכים מיוחדים ככה שלא ממש יכל עד השנה לצאת למסע כזה שמצריך לעזוב את הבית לתקופה ארוכה, והשנה הבן השני שלו שצעיר יותר הוציא רשיון נהיגה ובתמיכה משפחתית התאפשר לו לבוא. לדאג יש את האופניים הכי מצויידים בקבוצה, תמונה למטה, באחד הארוחות ערב ראיתי שיש לו חולצה עם הלוגו של מסעדת ההמבורגר הרדוף, שאלתי אותו עם הוא קנה בטיול, אז הוא ענה לי, ״אתה רואה עם כל התיקים על האופניים יש לי מקום לקנות מזכרות בדרך :)״