אתגר 20 הפיקים

כחלק מהאימונים למסע נרשמתי לאתגר מאוד נחמד, Twenty peaks, זה אתגר שמתנהל גם בארץ וגם באיטליה, שמעתי עליו במקרה לפני שנה ביום רכיבה שובר שגרה עם נו דרופ, עלינו את הגלבוע ואחת הרוכבות סיפרה לי על האתגר ואמרה שהעליה לגלבוע זה אחד הפיקים וזה נחשב. אחרי הרכיבה מצאתי את האתר של האתגר ובתקנון היה כתוב שרק רכיבות אחרי הרישום נחשבות, אופס, צריך לטפס את הגלבוע שוב, או לחכות לשנה אחרי ולהירשם מתחילת האתגר, בחרתי באופציה השניה.

השנה נרשמתי מראש לאתגר, הוא מתחיל באוקטובר עד סוף מרץ, בתחילת אוקטובר היה מחנה מאורגן של הקבוצה, שלושה ימי רכיבה שכל הרכיבות הם פיקים , התחלה מעולה, יום ראשון עליה של מבוא חמה, מהכינרת לגולן, עליה מאגרת מאוד, ביום השני, הר בנטל, מצומת גונן מתחילים לטפס כשהיה יום עם רוחות, במשך 17 קיולומטר רוח פנים בעליה שמסתיים בעליה להר עצמו, יום קשה.

הר בנטל
את אוקטובר סיימתי עם 7 פיקים, קצב טוב, אבל אז התחיל החורף עם כמה סופי שבוע גשומים ובנובמבר הוספתי רק עוד 2 עליות. לגלבוע חזרתי בינואר, בגלבוע יש 3 כיווני עליה שכל אחד מהם זה פיק, 2 כיוונים שאני מכיר מהרכיבות עם נו דרופ ועוד כיוון שבדרך כלל אנחנו רק יורדים. קבעתי עם גיא ואיציק מהקבוצה, ויצאנו מהחניה של הסקימולטור בשבע בבוקר, ביום די קר, בדרך באוטו המד טמפרטורה הגיע ל 2 מעלות ונדלקה נורית אזהרת החלקה על כביש קפוא, בשבע בבוקר זה עלה חזרה לשש מעלות. בעליה הראשונה נקרעה לי השרשרת וחנכתי את המולטי טול המגניב שקניתי, עבד טוב. הבעיה הייתה שעשיתי משהוא לא הכי טוב, ותוך פחות מקילומטר היא נקרעה שוב, ותרגלתי שוב את הכלי. גיא כבר הגיע למעלה וחזר לחפש אותי ואת איציק בגלל העיכוב. אחרי זה סוף העליה והירידה לבית אלפא התקדמו מהר. לא קבענו מראש כמה עליות נעשה, החלטנו שנראה לפי ההתקדמות, הזמן והרגליים. בסוף העליה מבית אלפא ראינו שעדיין יחסית מוקדם, היה 10 בבוקר, והחלטנו עושים גם את השלישית. כבר בירידה ראינו שזה מסלול ארוך יותר ויהיה מאתגר. המסלול פונה הצידה, עוקף ישוב בשם מירב וצריך להגיע עד מלכישוע, העליה למלכישוע לא נגמרה, ואני, כל הזמן חיכיתי שגיא ואיציק יגידו מספיק, חוזרים, עוד קילומטר ועוד אחד, הרגליים כבר ממש עייפות. בסוף הגענו למעלה, השלמנו 3 עליות באותו יום, סה"כ טיפוס של כ2500 מטר (הטיפוס לחרמון זה 1600), יום מטורף.

בשביל להשלים את האתגר, טיפסתי גם את בית אורן ונשר ברכיבה אחת, מעלה עקרבים ביחד עם מעלה אבנון ועוד סופ"ש שנסעתי עם מיכל ללילה בערד כשבשישי אחרי צהריים ירדתי למצדה ומשם טפוס חזרה לערד, ובשבת בבוקר ירידה לצומת זהר וחזרה לערד. העליות לערד השלימו לי את 20 הפיקים, אתגר מדהים שאחזור עליו גם שנה הבאה ואימון מצויין לקראת הנסיעה לארה"ב, גם שם בטח יהיו כמה ימים עם עליות מאתגרות.