אימון גרנד פונדו עם אורן ענקי התותח

יש עוד כארבעה חודשים עד תחילת המסע, צריך לכלול בתוכנית האימונים כמה ארועים של רכיבות יום אחרי יום, וכמה רכיבות ארוכות או קשות יותר, אחד האתגרים שחבר ילדות סיפר לי עליו זה "מרוץ GFNY Jerusalem". החלטתי לבחון לעומק.
לחלק של "המרוץ" באתגר הזה אני פחות מתחבר, המטרה שלי זה אימונים לקראת המסע ביוני, אבל שקראתי את המידע באתר הבנתי שיש מקום גם לרוכבים כמוני, שלפודיום לא יגיעו, ובאים להנות מחויית רכיבה מאורגנת ובטוחה. במרוץ סוגרים את הכביש במסלול, ארועים שכן ירבו בארץ.
בארוע הזה יש 2 מסלולים, גראן פונדו שהוא 123 קילומטר וכ2700 טיפוס, חייב לאמר שגם כשנרשמתי וגם בכתיבת שורות אלה, עדיין קצת מפחיד.
נרשמתי למסלול השני, מדיו פונדו שזה 77 קילומטר וכ 1700 טיפוס, יש לי עוד כחודש להחליט שאני מחליף ולשנות את הרישום למסלול הקשה יותר, נראה איך נתקדם באימונים.

חלק נחמד נוסף הוא שמארגנים גם רכיבות אימון לקראת הארוע. לפני שבועיים הצטרפתי לרכיבת אימון של 84 קילומטר ו1800 טיפוס, מאוד גאה שהצלחתי לסיים אותה, את ההשפעה של הרכיבה על השרירים ברגליים אני מרגיש עד עכשיו.

הגעתי בבוקר לנקודת המפגש בבר בהר ופגשתי את אורן, ההפתעה הגדולה הייתה בתחילת התדריך שגיליתי שהוא לא רק חלק מהצוות, הוא המאמן, ומעביר את התדריך 😊
הייתי חייב לצלם, מרוב התרגשות התמונה הראשונה יצאה בכלל מטושטשת, יכול להיות שזה גם היה מרוב קור.

בסיום התדריך התחלנו את הרכיבה בירידה בכביש של צור הדסה, עוקף בית שמש לכיוון העליה של צובה, עליה שמדורגת מקום 15 בארץ מבחינת אחוז שיפוע לפי שוונג
בתמונה של המסלול אפשר לראות שהיה חלק מעגלי עם אפשרות פרישה אחרי 55 ק"מ. כשעברנו ליד נקודת ההתחלה ב"בר בהר", מקום מפגש מוכר לרוכבי אופניים. היה פיתוי לא קטן לסיים את האימון בשלב הזה ומסיבה לא לגמרי ברורה המשכתי במסלול. לאחר הירידה בכביש של נס הרים כבר לא הייתה ברירה אלה להמשיך ולחזור את העליה של צור הדסה שירדנו בבוקר.
בחלק הזה של העליה האחרונה כבר הייתי די מותש, טיפסתי לאט בהילוך הכי נמוך ואז אני רואה רוכב מהקבוצה המובילה שהתעקב קודם בגלל פנצ'ר, מתקרב אלי בקצב די מהיר וצ'יק צ'יק צ'יק עוקף אותי בלי יותר מידי מאמץ, נראה לי שהוא מאלה שיכול לעשות את "החוצה אמריקה" במסלול המהיר, של ה33 יום.
סיימתי את האימון עם גאווה בלב, למחרת בשבת היה גשום אז רכיבת השחרור הוחלפה בשיעור ספינינג, מה שאיפשר לשרירים מנוחה ראויה, יש עוד דרך ואימונים רבים עד שאני אהיה מוכן ליוני.